Kurumsallaşma çalışmaları kapsamında Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) personeli için, Personel Daire Başkanlığı ve Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı öncülüğünde Hizmet İçi Eğitim Programları düzenlendi. Eğitimlere 300’e yakın personel katıldı.
Personel Daire Başkanlığının hazırladığı programda mali işler, taşınır mallar ve kamu ihalesiyle alakalı birimlerin çalışanlarına eğitim verilirken, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, personelini arşiv mevzuatı ve uygulamaları hususunda bilgilendirdi.
OMTEL'de gerçekleştirilen, Personel Daire Başkanlığınca hazırlanan üç günlük eğitim programının ilk gününe katılan personele sertifikalarını Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Sevilhan Mennan, Prof. Dr. Şenol Eren, Genel Sekreter Prof. Dr. Talip Kahyaoğlu verdi.
Sertifika töreninde konuşan Genel Sekreter Talip Kahyaoğlu, üniversite sisteminin elektronik ortama geçerek değişmesi sonucu yaşanan sıkıntıların giderilmesi açısından, hizmet içi eğitimin önemli olduğunu ifade etti. İçerikten ziyade elektronik sisteme adapte olmakta sıkıntı yaşandığına değinen Kahyaoğlu, sürekli değişen sistemi kontrol edebilmek, ölçebilmek ve geliştirmek için eğitimlerin de sürekli yapılması gerektiğini vurguladı. Talip Kahyaoğlu, "Bu eğitimin temel amacı, yaptığımız işlerde bir standart sağlamak olduğu gibi, aynı birimde bir işi yapabilen birden fazla personelin olması ve bu konuda da sizlerin yardımcı olması." dedi. Genel Sekreter Kahyaoğlu ayrıca, üniversitemizde verilen diğer hizmetlerin bilişim altyapısının güçlendirileceğini belirtti.
Atatürk Kongre ve Kültür Merkezinde yapılan, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığının düzenlediği hizmet içi eğitim programında ise görseller eşliğinde personele “Arşiv nedir?”, “Arşivciliğin doğuşu ve önemi” gibi konularda bilgi verilirken Türkiye genelinde arşivlemede yaşanan sorunlar ve izlenmesi gereken mevzuat anlatıldı.
2016 yılında kurumsallaşma faaliyetlerini daha da arttıran OMÜ'de, personele yönelik hizmet içi eğitim programlarının yoğunlaşarak devam edeceği bildirildi.