Bafra İşletme Fakültesinden Doç. Dr. Ali Kahramanoğlu’nun yürütücülüğünü yaptığı Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen ‘Girişimcilik ve Yenilikçilik Eğitimi Çalıştayı’ gerçekleştirildi.
Girişimcilik ve Yenilikçilik Eğiticilerinin Eğitimi Projesi kapsamında Ziraat Fakültesi Dokap Girişimcilik Ön Kuluçka Merkezinde düzenlenen çalıştaya 17 farklı akademik birimden 41 eğitici katıldı.
Proje ile Ondokuz Mayıs Üniversitesinde dış kaynaklı proje sayısının artırılması için; Lisans ve Önlisans programlarında yer alan Girişimcilik ve Yenilikçilik dersini veren öğretim elemanlarına ortak müfredat düzenlenmesi, proje yazma eğitimi, çağrıya açık proje bilgilerine erişim, patent eğitimi, iş modeli hazırlama ve yorumlama eğitimleri verilecek.
Öğrenciler için proje yazma, patent ve faydalı model farkındalığı oluşturma eğitimleri verilerek proje yarışmalarına yönelik öğrenci başvuru sayının artırılması ve öğrencilerin iş fikirlerinin dış kaynaklı projelere dönüştürülmesi amaçlanıyor.
Çalıştayda; OMÜ’nün tüm birimlerinde Girişimcilik ve Yenilikçilik dersini yürüten öğretim elemanları ile fikir alışverişi yapıldı. Dersin işleyişinin proje amaçlarına yönelik nasıl düzenlenebileceği tartışıldı. Çalıştay sonu raporunun hazırlanarak talep edilen değişikliklerin ve uyumlaştırma süreçlerinin değerlendirilmesi amacıyla Üniversitemiz üst yönetimine sunulması kararlaştırıldı. Proje kapsamında gelecek dönemlerde; öğrencilere yönelik proje yazma ve patent eğitimi, öğretim elemanları için ‘Eğiticilerin Eğitimi’ programının düzenleneceği bilgisi verildi.
Çalıştay hatıra fotoğrafı çekilmesiyle sona erdi.
Proje Yürütücüsü
Doç. Dr. Ali KAHRAMANOĞLU, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Bafra İşletme Fakültesi
Proje Araştırmacıları
Prof.Dr. Kürşat DEMİRYÜREK, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Ziraat Fakültesi
Öğrt. Faruk GÜLŞEN, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Girişimcilik ve Yenilikçilik Anabilim Dalı
Proje Danışmanları
Prof. Dr. Süleyman YAMAN, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Doç. Dr. Belgin Bal İNCEBACAK, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi